رادیو اینترنتی ابهر شبکه 24 ساعته

اولین رادیو اینترنتی/وبلاگی 24ساعته در ایران

رادیو اینترنتی ابهر شبکه 24 ساعته

اولین رادیو اینترنتی/وبلاگی 24ساعته در ایران

رادیو اینترنتی ابهر  شبکه 24 ساعته

موضوع فعالیت های رادیو اینترنتی ابهر :
1فرهنگی/ هنری(دکلمه های انگیزشی،داستان کوتاه،حکایت،شعر)
2فرهنگی/مذهبی
3اجتماعی/فرهنگی
4تاریخی/میراث فرهنگی و گردشگری
5موسیقی/بی کلام
6مناسب های رادیویی(تقویم)

گروه فرهنگی و هنری: صدای رادیو اینترنتی ابهر
مجموعه نوا و نمای رسا (واحد مرکز پخش شهر ابهر)

 

سلام و درود از ابهر تا سراسر ایران ؛ خدمت گویندگان و هنرمندان فعالان منتخب مردم ایران ، امیدوارم روزی توانایی این را داشته باشیم که برای سراسر ایران یک رادیو اینترنتی درست کنیم ، با هدف تکثیر و الگوی رادیو ای قدیمی، تبدیل به رسانه ای جدید با کمک اینترنت ، به امید خدا تصمیم داریم برای شهر ها یا شهرستان های بزرگ ایستگاه 24ساعته رادیویی ایجاد کنیم تا همه ی مردم ایران از یک رسانه واحد و پیشرفته و نوین بهرمند شوند.

به نظرم رسانه ای جایگزین رادیو وجود ندارد چه از نظر رادیو اف ام قدیمی و یا چه از نظر رادیو اینترنتی در عصر جدید، امروز که فکرمیکنم تا همین چند روز گذشته به این تصمیم رسیده ام که این یک رادیو اینترنتی که زیر مچموعه یک سازمان رادویی باشد تاسیس کنم .

بله خدا میداند این رادیو تا چه زمانی فعال است؟ ، البته بستگی به مسئولیت اعضای رادیو دارد ، از نظر من این ایستگاه یک فرصت و انگیزه ای است برای اولین بار در شهر ابهر تا هنرصدا به گوش ایران وجهان برسد، در نهایت میخواهم بگویم که این ایستگاه موقت است اما ایستگاه های بسیاری در راه است( با موضوعات مختلف و سنین مختلف)، از نظر من این صداست که باقی میماند ، صدای گوینده ثبت شده در یاد و خاطره مردم میماند.

بله با این وجود به یک سازمان یا مجموعه با برنامه ای درست برای فعالیت های رادیویی و فرهنگی باید تشکیل شود ، با حداقل امکانات مجازی اما با حدکثری نیرو و زمان بندی با اعضای کم یا زیاد مهم هدف و برنامه است ، برای اجرا و پخش نیازی به چند ساعت تمرین نیست...

خلاصه مطلب این است که برای ساخت و راه اندازی یک ایستگاه رادیویی24 ساعته چند راه وجود دارد، اول برنامه و تلاش و از همه مهمتر هدف برای فعالیت، دوم تفکر آزاد بدون هیچ مرزبندی و استدلال شخصی ، سوم ایجاد کار گروه یا تشکیل شورا برای رادیو ، چهار فراخوان برای جذب اعضای گروه مثل گوینده، نوازنده، شاعر، مجری و... ، پنجم چالش و انتخاب چند متن کوتاه یا خلاصه ، آمادگی برای پخش هفتگی یا ماهانه ، ششم اطلاع رسانی برای ضبط و ثبت پخش در ایستگاه یا آرشیو کانال و...

این توضیحات ساده ترین نوع برای راه اندازی رادیو است، اما به طور پیشرفته باید از اصحاب رسانه مشورت کرد ، (اگر به طور رسمی بخواهیم رادیو درست کنیم باید گویندگان با تجربه ای جذب کنیم، اما برای تفریح و یا سرگرمی فایل صوتی برای پخش بسیار است از پخش موسیقی تا دانلود کتاب های صوتی و...)

هنر از بین رفتی نیست و هنرمند جاودان و ماندگار خواهد ماند در تاریخ یک ملت و امیدیست برای زندگی و خاطره سازی برای نسلی نا امید درمان است، برای آزادیست از درد و رنج در زنجیر و سرمای یخبندان ذهن هایی دنبال کار و زندگی پر مشغله ای هستند ، آری امروز زمان طراحی و برنامه ریزی برای پخش و صادر نمودن ایستگاه های رادیویی از قلب شهر ابهر به سراسر ایران است ؛ برای رساندن صدای ناشنیده اما آشنای نسل قدیم تا جدید، امیدوارم راهی را که انتخاب کرده ایم و برای آن فعالیت میکنیم در آخر موفق و پروز شویم.

شایان حاجی قربانی ابهری

20 بهمن 1401

  • شایان ابهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی